Inklistrat från förra bloggen

Hemma igen;) 

Hejsan:)

Kom hem från Janna för en timme sen typ, sov där med Anne och Emmy också. Väldigt kul var det;) Badade i hennes pool i regnet, tråkigt det här med regn... Tycker regn kan vara ganska mysigt ibland, fast inte när man måste cykla hem i det haha. Men Niklas och Amanda kommer snart tror jag, då ska vi äta vi käka pannkakor;)

Ha det bra! puzz<3


Villkorslös kärlek
 

Hej:)

När jag vaknade imorse bestämde jag mig för att gå ut med Emil(min hund) först, och äta frukost sen... Jag gick ner för att väcka honom, han är ju så gammal, så varje gång man ser honom ligga och sova hoppas man så innerligt att han ska gå att väckas igen. Jag gick iallafall fram till honom och skakade på honom, då brukar han ju oftast kvickt vakna till, men det gjorde han inte nu.
Jag kände hur magen vred sig och hjärtat började slå fortare, fan tänkte jag nu är han död!
Hans huvud hängde utanför hans fotölj, som han alltid ligger i, och han var helt lealös kändes det som. Jag tyckte det lät som att han andades, men jag lyfte huvudet försiktigt, klappade honom, försökte väcka honom...men han vaknade inte.
Fan, fan, fan!
Jag tog fingrarna vid nosen, för det lät ju som om luft kom ut, eller var det bara inbillning?
Jag nuddade försiktigt vid nosen, den var fortfarande varm.
Då plötsligt vaknade han till, han tittade förvirrat på mig som, hur länge har du suttit där?
Jag drog en djup lättnads suck och blev så glad att jag bara kramade om honom och kunde inte sluta klappa hans fina päls. Vi gick ut på promenad och jag började tänka på hur underbart det är att ha en hund. En vän man kan lita på, en vän som inte sviker.
Man behöver inte ge mycket för att en hund ska vara nöjd och må bra, men man får så mycket tillbaka!
Det kallar jag villkorslös kärlek...<3


Människokroppen
 

alla dessa komplex, dag efter dag hittar man nått nytt som inte är perfekt

tänk hur många timmar man spenderar framför spegeln i sitt liv, och kritiserar sig själv

varför är vi så beroende av att hela tiden få bekräftelse?

man lägger ut bilder, och hoppas att nån nappar på betet

man säljer sig själv, och hoppas att nån köper det

för på vilket annat sätt skulle man annars bli älskad, få vänner och status?

och få den bekräftelsen om att man faktiskt duger som man är?

men människokroppen är ju faktiskt bara ett tomt skal...

vi är för bortskämda, vi måste sluta leva av andras ord och åsikter

livet är kul, men ändå fortsätter vi tjata om att det är så hemskt, om att man har sån press

pressen finns där, alla skönhetsideal om hur man ska se ut för att "vara något", de finns där

vi måste bara lära oss att ignorera dem


hur känner du?


till albin, som tyckte jag skulle skriva om människokroppen;) här kom en av mina tolkningar till den...

tyck till du med:) puzz<3


Hej världen!

Hejsan! Nu har jag, som så många andra skaffat mig en egen blogg.

Tänkte att det kanske kunde vara kul, men jag tänkte skriva om saker som andra vill och tycker är roliga att läsa och tycka till om;) även om det säkert blir mycket om det vardagliga livet som tonåring i värmland, haha;)

Så ge mig förslag på vad jag ska skriva om så kanske det funkar jättebra det här;)

Ha det bra så länge, puss


  •    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0